pondělí 31. března 2014

Sexy salát (hruška+ricotta)



Původní recept na čočkový salát s karamelizovanou hruškou jsem našla na blogu Výpečky tady a i když jsem kombinaci sladkého a slaného nejdřív nevěřila, musím přiznat, že tvoří souznění nečekaně vynikající. Zvlášť když k výrazné chuti hrušky přidáte jemnou chuť ricotty nebo jiného krémového sýra, tak jak jsem to z nedostatku originálních surovin udělala já. Jen co jsem si tento salát naservírovala (přesně tak, sama pro sebe!) nemohla jsem si stěžovat na fůru času strávenou v kuchyni, protože jsem se jednoduše topila v oceánu požitků!

A vy si ho dopřejte taky:
(Pro 2 osoby)
  • 4 lžíce olivového oleje
  • 2 lžíce agávového sirupu nebo medu
  • 1 lžíce octa aceto balsamico (příp. vinný ocet)
  • 1 zralá hruška nakrájená na čtvrtiny bez jadřince
  • 30g čočky puy (v DM drogerii - Beluga od Alnatury)
  • 1 větvička třešňových rajčat
  • šťáva z 1/2 citronu
  • 60g rukoly
  • 100g ricotty nebo jiného krémového sýra

  1. Čočku nasypte do rendlíku, zalijte trojnásobným množstvím studené vody, přiveďte k varu a zvolna vařite 20 minut. Lepší je na tento salát vařit čočku al dente čili pevnou na rozkousnutí.
  2. Do mělkého rendlíku nalijte 2 lžíce olivového oleje, agávový sirup nebo med a ocet. Vložte hrušku a pomalu ve směsi duste. Podle potřeby přidávejte po lžících vodu.
  3. Rajčata i s větvičkou péčte v troubě asi 15 minut na 160°C.
  4. Vychladlou čočku nasypte do misky, přilijte zbývající olivový olej a citronovou šťávu, lehce osolte. Vše zlehka promíchejte. Každý talíř posypte rukolou (tu jsem bohužel neměla), na ni poklaďte čočkový salát, kousky hrušky a rajčata. Ozdobte ricottou a pokapejte zbylou hruškovou šťávou.

Žádné komentáře:

Okomentovat